سناریویی تکراری

این روزها بحث فیلترینگ اینستاگرام داغ است، در خصوص درست یا اشتباه بودن این موضوع در جلسات خصوصی یا غیر خصوصی این چند روزه صحبت های لازم و دیدگاه های بنده حقیر مطرح شده است و قصد ندارم در این خصوص صحبت کنم

بحث من در خصوص افرادیست که به عاقبت شبکه های اجتماعی توجه ای نداشته و بی مهابا به آن تکیه میکنند
کسب و کار و انرژی خود را در شبکه های اجتماعی معطوف میکنند

متاسفانه ایرادی که بر بسیاری از ما وارد است، درس نگرفتن از تاریخ است، حتی تاریخی که خیلی دور نیست

مگر عاقبت تلگرام را فراموش کرده اید؟
چه اتفاقاتی افتاد؟
دیدگاه صاحب منصبان و مدیران چه بود؟
در نهایت چه شد؟
کسب و کارهای مبتنی بر تلگرام چه شدند؟

شاید تکرار مکررات باشد

اما باز میگویم، کسب و کارهای اینترنتی باید مبتنی بر وبسایت های اختصاصی باشند، نه شبکه های اجتماعی
شبکه ها و رسانه های اجتماعی باید به عنوان لندینگ پیج، محرک مخاطب و ابزارهای ثانویه مورد استفاده قرار گیرند
نه تنها در بحث فروش و کسب و کار، بلکه در کلیه موارد
اکثریت عزیزان میدادند، بنده مطالبی را که می نویسم در وبلاگ شخصی منتشر میکنم، و شبکه های اجتماعی ابزار ثانویه برای انتشار مطالبم محسوب میشود
زمانی که فیسبوک شبکه ای همگیر و آزاد بود مطالب، آنجا نیز منتشر میشد، بعد از آن در تلگرام و اینستاگرام و شاید فردا شبکه ای دیگر، اما در نهایت وبلاگ شخصی من همیشه منبع و رسانه ای ثابت در این سالها بوده است
کسب و کار هم از این موارد مستثنی نیست، بارها و بارها گفته ام، فروشگاه اینترنتی باید اولویت نخست کسب و کار باشد و شبکه های اجتماعی باید هدایتگر باشند

این داستان ادامه دارد