بررسی پیام رسان های داخلی

نه به عنوان یک مسئول و یا حتی یک توسعه دهنده وب و نه حتی به عنوان شخصی که این روزها در خصوص پیامرسان ها به سوالات رسمی و غیر رسمی افراد و اشخاص پاسخ میدهم

به عنوان یک شخص عادی میخواهم پیام_رسان های داخلی را مورد بازبینی قرار دهم

بنابر دلایلی به بررسی سه پیامرسان بسنده میکنم
سروش، ایتا و گپ

 


# سروش
از بازی روانی، حاشیه ها و بحث و جدل های مدیرعامل سروش با مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اگر عبور کنیم با نگاهی ساده میتوانیم تا حدودی متوجه رنگ و لعاب و کپی برداری آن از تلگرام شویم

کپی برداری و گرفتن ایده به خودی خود بد نیست!

اما متوجه گنگ بودن و ابهام در طراحی بخش کانال ها نمیشوم!
– چه نیازی به ایجاد این میزان تغییر در هویت بصری کانال های اطلاع رسانی بود !؟
– چرا در بخش تنظیمات اینگونه ضعیف عمل کردید!؟
مجدد متذکر میشوم در این بررسی به موارد فنی ورود نمیکنم


#ایتا
از میزان شباهت لوگو این پیامرسان با لوگو اینماد و رسانه های دیجیتال اگر عبور کنیم باید به حق بگویم این پیامرسان یک کپی خط به خط از تلگرام محسوب میگردد

تنها تفاوت ایتا و تلگرام را میتوان تغییر رنگ آبی به نارنجی دانست که متاسفانه آن را نیز به خوبی انجام نداده اند و لابه لای برنامه رنگ آبی برای مخاطب خوش رقصی میکند

بلاشک در کشورهای دیگر این میزان از کپی برداری به دلیل قوانین کپی رایت موارد حقوقی و قانونی را با خود همراه دارد.

از قطعی های مکرر و عدم عضوگیری گاه و بی گاه این پیامرسان اگر عبور کنیم باید مجدد به ضعف بخش تنظیمات و کم و کاستی ها اشاره کرد


#گپ
در گپ نیز اگر از میزان رنگ بندی ها و استفاده از تمام رنگ های عالم بشریت عبور کنیم مجدد موارد و کمبود های دو پیامرسان قبل نیز اینجا به چشم میخورد

———————————
نقاط ضعف و جمع بندی کلی هر سه پیامرسان:
◆ ضعف در بخش تنظیمات
◆عدم ارسال پیام بصورت سکرت چت
◆ عدم ارتباط گیری آنلاین با بخش پشتیبانی
◆ عدم کنترل در عضویت و عدم عضویت در کانال ها و گروه ها

———————————
شاید حمایت از پیامرسان ها فقط به تبلیغات و تشویق و ترویج استفاده از آنها خلاصه نشود
شاید نقد و بررسی و ارائه راهکار و پیسنهاد را نیز بتوان نوعی حمایت محسوب کرد