دیجی کالای عزیز، اندکی تغییر لازم است

فروشگاه دیجی کالا فروشگاهی لازم به تغییر، نقد و بررسی یک خرید من هم سال های سال است که به دلیل حیطه شغلی و کاری خودم در دسته کسانی قرار دارم که برای راحتی و گسترش کسب و کارهای اینترنتی بسیاری از خریدهایم را به صورت اینترنتی انجام میدهم و در این مسیر پر فراز و نشیب و تو در توی وب فارسی انتخاب من در 90% اوقات فروشگاهی جز “دیجی کالا” نیست.

و شاید به جرات بتوانم بگویم که نه الان بلکه سال هاست یکی از ترویج دهندگان خرید ها و کسب و کارهای اینترنتی در وب فارسی و اطرافیان خودم هستم.

بی شک شما هم مانند بنده خریدهای اینترنتی ناخوشایند و ناراحت کننده ای را در اینترنت تجربه کرده اید؛ اما هیچ وقت توقع یک خرید ناخوشایند از یک فروشگاه اینترنتی پر آوازه ای مانند دیجی کالا را ندارید، و به همین دلیل شاید اگر اشتباه کوچکی از این فروشگاه اینترنتی سر بزند شما آن را خیلی بزرگ و نابخشودنی ببینید.

داستان از آن جایی شروع میشود که من در شبانگاه سه شنبه 16 / دیماه / 1393 قصد خرید از این فروشگاه راه داشتم، در همان ساعات پایانی شب 3 قلم جنس حاوی ” یک دستگاه تلفن پاناسونیک، یک پایه دوربین و نیز یک بسته لوازم تحریر” با شماره سفارش DKC-3199821 خریداری کردم.

طبق معمول همیشه هزینه سفارش به صورت اینترنتی پرداخت شد و برای دریافت کالا روش ارسال “تحویل اکسپرس دیجی کالا” را انتخاب کردم.

تعریف دیجی کالا از تحویل اکسپرس یعنی: سفارش‌هایی که در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه تا ساعت 16 و در روز پنج‌شنبه تا ساعت 14 ثبت شوند، در همان روز تحویل داده می‌شوند. سفارش‌هایی که پس از ساعت‌های ذکر شده ثبت شوند در اولین ساعت‌های کاری روز بعد تحویل داده می‌شوند.

یعنی با استناد به تعریف بالا باید سفارشات بنده حقیر روز چهارشنبه به دستم میرسد، اما فقط روز چهارشنبه یکی از کارشناسان محترم فروش دیجی کالا با لحن زیبا با من تماس گرفته اند و فرمودند که: پایه سفارشی شما در انبار موجود نیست و تامین کننده کالا قول تحویل کالا رو تا فردا به ما داده و ما سفارشات شما رو تا فردا ساعت 3 الی 6 به دستتون میرسونیم.

اینجانب چاره ای جز تشکر، لبخند و پذیرش شرایط موجود و مشکلات پیش آمده نداشتم.

نکته ای که میتوان آن را بررسی کرد این است که، آیا دیجی کالای عزیز نمیتوانست کالا موجود من را همان روز چهارشنبه تحویل دهد و کالای ناموجود را فردای آن روز یعنی پنجشنبه تحویلم دهد!؟

حداقل برای تکریم ارباب رجوع و احترام به پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و نیز طبق گفته خودشان “تحویل اکسپرس کالا” !!!!!؟

از این نکته نیز چشم پوشی میکنیم و به صبح روز پنجشنبه میرویم.

یکی از کارشناسان فروش بنام خانم عباسی با بنده تماس گرفتند و فرمودند که پایه شما از طرف تامین کننده کالا به دست ما نرسیده و ما با اجازه شما و بالاجبار پایه را از لیست خرید شما حذف میکنیم و سفارشات شما ما بین ساعت 3-6 به دستتان میرسد. سرکار خانم عباسی از بنده شماره کارتم رو گرفتند تا هزینه کالای حذف شده را برام کارت به کارت کنند.

بنده توقع داشتم که هزینه در همان روز پنجشنبه برایم واریز شود که نشد.

سفارشات بنده با بسته بندی زیبا و شکیل در همان ساعت مقرر به دستم رسید و یک نکته قابل توجه و تشکری که برای اولین بار میدیدم این بود که شخصی که سفارشاتم را برایم آورده بود از من یک کارت شناسایی برای احراز هویت میخواست که به نظر من واقعاً لازم الاجرا بود چون امکان دارد همسایه و یا رهگذری که در ساختمان به صورت ناگاهانی عبور میکند، بسته ای که من هزینه آن را پرداختم را تحویل بگیرد و دیگر نه دست من به جایی بند است و نه دست دیجی کالای عزیز.

نکته جالب و خنده دار این سفارش اینجا بود که، فردای آن روز یعنی جمعه پیامکی از دیجی عزیز با محتوای زیر به دستم رسید:

کاربر گرامی سفارش شما با شماره DKC-3199821 پردازش و جهت ارسال به واحد مرسولات تحویل شد.

یعنی واقعاً چجوری امکان داره سفارشی که من دیروز تحویل گرفتم امروز به واحد مرسولات ارسال بشه.

حالا بر میگردیم به مبحث هزینه که روز چهارشنبه از طریق درگاه اینترنتی پرداخت شد اما در روز شنبه به حساب بنده عودت پیدا کرد. آیا همچین مسئله ای جایز است ؟ اگر جز من افراد دیگری هم پولشان بی هیچ دلیلی به مدت چند روز در دیجی کالای عزیز بماند یعنی همیشه در ترنول مالی این شرکت معظم پول های وجود دارد که در برابر آن هیچگونه محصول یا خدماتی ارائه نشده است.

آیا حداقل برای جبران اینگونه مسائل بهتر نیست جوری از مشتری کسب رضایت کرد!؟

و شاید همین امر باعث شد من خرید دیگری که با شماره سفارش DKC-3237533 انجام دادم را هزینه اش را درب منزل پرداخت کنم.

و در انتها جای دارد از فعالیت ها و خدمات این گروه معظم در عرصه تجارت الکترونیک و وب فارسی کمال تشکر را به جا بیاروم.

تمامی مواردی که ذکر شد فقط انتقادات کوچکی بود که از سر دلسوزی و ارتقا این فروشگاه زیبا و کارآمد بیان شد.

۳ ديدگاه براي “دیجی کالای عزیز، اندکی تغییر لازم است

  1. Ali.Master گفته است:

    سلام دوست عزیز

    در گفته شما :

    حالا بر میگردیم به مبحث هزینه که روز چهارشنبه از طریق درگاه اینترنتی پرداخت شد اما در روز شنبه به حساب بنده عودت پیدا کرد. آیا همچین مسئله ای جایز است ؟ اگر جز من افراد دیگری هم پولشان بی هیچ دلیلی به مدت چند روز در دیجی کالای عزیز بماند یعنی همیشه در ترنول مالی این شرکت معظم پول های وجود دارد که در برابر آن هیچگونه محصول یا خدماتی ارائه نشده است.

    از آنجایی که مباحث مالی و عودت وجه یک رویه حسابداری در پیش رو دارد عمل عودت وجه شما و دیگر کاربران نیز میبایست مراحل قانونی و حسابداری خود را طی کند که تداخلی در حسابداری شرکت پیش نیاید…و عمل عودت وجه نیز در زمان کاری قابل انجام میباشد و در روز های تعطیل این عمل قابل انجام نمیباشد

    باتشکر

  2. محمد گفته است:

    سلام .
    دیجی کالا تمام جنساشو گرون میده بنده اومدم ریش تراش بخرم دیدم بیرون زده ۱.۱۵۰.۰۰۰ بعد تو دیجی کالا زده ۱.۴۲۰.۰۰۰ که اصلا با منطق جور در نمیاد این قیمت . که بنده نوشتم چرا اینقدر قیمتو زیاد کردید بیرون فلانه شما گذاشتید فلان . بعد واسم پیام اومد نوشت چون به قیمت اصلی اشاره کردین ما نمیتونیم نظر شمارو تایید کنیم . پس اینجاست که فهمیدم از اینجا چیزی نگیره آدم بهتره چون گرون میده . هرچی که به نفعشون باشه پخش میکنن هرچی که به ضرر باشه پخش نمیکنن و مهمتر از همه اینه که انتقادپذیر نیستن .

  3. mobin گفته است:

    من یه کالایی رو به خاطر توضیحاتی که توی مشخصات داده شده بود سفارش دادم (قیمتش هم کم نبود) اما وقتی رسید چیزی نبود که توی مشخصات گفته شده بود.
    با لحنی خوش نظر دادم و گفتم اصلاح کنن. نظرم تایید و حتی معذرت خواهی خشک و خالی هم نشد ولی حداقل مشخصات رو تغییر دادن.

دیدگاه ها بسته اند.